Dél-Szlovákia ne legyen mostohagyerek I.

Dél-Szlovákia ne legyen mostohagyerek I.

Egy felesleges aláírásgyűjtés

2019. november 25. - Érsek árpád

 

Az elmúlt hét végén főleg a sajtó attól a komáromi petíciótól zengett, amelyben a "Vág-híd azonnali megjavítását" kérelmezik az aláírók. Ennek kapcsán néhány tényt   tisztázni ebbwen a blogban, mivel úgy érzem, a petíció elindítóit más szándékok is hajtották, mintsem a valóban égető baj orvoslása....

Először is szeretném tudni, vajon  a petíció aláírói tisztában vannak-e azzal, hogy a Vág-híd felújítását már hónapokkal ezelőtt megkezdtük. Mivel ezek a folyamatok nagyobb előkészítést igényelnek, már szeptemberben közöltem, hogy a híd alátámasztására kiírtuk a pályázatot, és hogy az érdemi munkálatok legkésőbb a jövő év elején befejeződhet, amelynek köszönhetően ismét zavartalan lehet a forgalom a Vág-hídon.

Megértem, hogy a régió lakói számára a híd lezárása jelentős kényelmetlenséget jelent, ám úgy érzem, egyesek ezt is arra használják fel, hogy politikai tőkét kovácsoljanak maguknak. Hiszen mi sem könnyebb, mint petíciót kezdeményezni, és azt hangoztatni, hogy a közlekedési miniszter nem törődik a komáromiakkal. Ez a kezdeményezés és csúsztatás nagyot szól a sajtóban, az emberek pedig aláírják, hiszen zavarja őket a fennálló helyzet. Megtalálni a lehetséges forrásokat, megszerezni a támogatást, kiírni a közbeszerzést, előkészíteni a tanulmányokat, projektdokumentációkat, kialakítani mindazokat a feltételeket, amelyek  nélkül a munka nem kezdődhet el, viszont hosszú hónapokba telik, hiszen mi nem ideiglenes, hanem tartós megoldásokat szorgalmazunk. A megfelelő minőségű építkezés előkészítése, illetve a projekt átláthatósága érdekében pedig időre van szükség. 

Tény, hogy nem adhatunk ki sajtóhírt minden egyes apróságról, mely végső soron ahhoz járul hozzá, hogy a forgalom zökkenőmentes legyen, ennek ellenére dolgozunk az ügyön. Ezért háborítanak fel olyan  kijelentések, hogy nem törődünk Komárom közlekedési helyzetével és az ott élők biztonságával. Igen, a déli régió közlekedési infrastruktúráját az előző kormányok évekig elhanyagolták, de mi éppen azon dolgozunk, hogy ezek az építkezések felerősödjenek ebben a régióban is.

A petíció aláírói a hetényi és izsai körforgalmak kiépítését is rajtam kérik számon, miközben ezügyben Komárom városa is tehetne lépéseket, hiszen ígéretet kaptak rá, hogy ha az érintett települések elkészítik a tervdokumentációt, a megvalósítást felvállalja a szlovák útkezelő vállalat. Ez egy reális lehetőség lenne arra, hogy a kívánt körforgalmak megépüljenek, amennyiben a város együttműködne ebben. Úgy érzem tehát, ez a számonkérés legalább annyira a komáromi városvezetést érinti, amennyire a közlekedési tárcát.

Végül azt szeretném megkérdezni. miként értik azt, hogy "máshol autópályák épülnek és nagy közlekedési fejlesztések zajlanak, Komáromban viszont elmaradtak a felújítások"? A petíció kiötlői mégis minek neveznék az új Duna-híd építését, ha nem közlekedési fejlesztésnek?!

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ersekarpika.blog.hu/api/trackback/id/tr8715324548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Józsefné Varga 2019.11.27. 23:11:51

"az érdemi munkálatok legkésőbb a jövő év elején befejeződhet, amelynek köszönhetően ismét zavartalan lehet a forgalom a Vág-hídon."
Mert az alátámasztással kész is van minden, ugye? A további munkálatok a forgalom semmilyen korlátozásával nem járnak majd, gondolhatná az ember ezt a blogbejegyzést olvasva. Egyébként meg egy illetékes miniszter tollából sokkal jobban hangzana a kijelentő mód (BEFEJEZŐDIK, zavartalan LESZ) pontos dátumokkal megtámogatva, mint a sok feltételes állítás.

" a híd lezárása jelentős kényelmetlenséget jelent, ám úgy érzem, egyesek ezt is arra használják fel, hogy politikai tőkét kovácsoljanak maguknak."
A lakosság fütyül a politikai tőkére, inkább az zavarja, hogy miért kell néha a komáromi hídtól Hetényig tartó dugóban állni.

"hiszen mi nem ideiglenes, hanem tartós megoldásokat szorgalmazunk."
Abból, hogy a cikk elején az alátámasztást érdemi munkálatnak tüntetik fel, ami megoldja a helyzetet, enyhén szólva sem erre lehet következtetni.

"Tény, hogy nem adhatunk ki sajtóhírt minden egyes apróságról,"
Pedig néha nem ártana, az ember legalább tudná, hogy érdemes-e elindulnia, vagy a hídon éppen aszfaltot maratnak, vagy kátyúznak.

"A petíció aláírói a hetényi és izsai körforgalmak kiépítését is rajtam kérik számon, miközben ezügyben Komárom városa is tehetne lépéseket, hiszen ígéretet kaptak rá, hogy ha az érintett települések elkészítik a tervdokumentációt, a megvalósítást felvállalja a szlovák útkezelő vállalat."
Ha ezeket a dolgokat a településeknek kell megoldani, akkor mi szükség az állami útkezelőre, a közlekedési minisztériumra és a miniszterre? A D1-es autópályából mennyit terveztek meg a környező települések?

"A petíció kiötlői mégis minek neveznék az új Duna-híd építését, ha nem közlekedési fejlesztésnek?!"
Valóban remek fejlesztés, csak a Komáromot elkerülő rávezető út hiánya miatt semmi értelme. A Pozsony felől érkező teherforgalom átmegy Medvénél Magyarországra, ebből a szempontból a híd nem sokat segít. Az északi irányból (Érsekújvár, Nyitra) érkező járművek pedig pontosan úgy átmennek a városon, mint eddig, kivéve, ha addig leszakad a szerencsétlen Vág-híd, mert akkor legalább az északi forgalom problémája megoldódik.
süti beállítások módosítása